Unified Communication

Beszélő viszonyban: egy rendszer mind felett

Az adatkommunikációs rendszerek technológiai fejlődése révén mindinkább előtérbe került valamennyi kommunikációs csatorna integrációjának megvalósítása. A Unified Communication az a platform, ahol megteremthető ez a lehetőség: a hagyományos értelemben vett beszédforgalom is a számítástechnikai hálózatot használva zajlik.

A vállalat számára már az első pillanatban nyilvánvalóak az előnyök, hiszen az IP- telefonrendszerhez nincs szükség külön kábelhálózatra, az IP-telefonok közvetlenül a helyi Ethernet hálózathoz kapcsolódnak, és a szabványos VoIP protokollok segítségével történik az emberi hang átvitele. Az IP telefonok a tápellátást is a hálózati eszközökön keresztül kapják, a vezeték nélküli készülékek pedig képessé tehetők arra, hogy az adathálózati WLAN hangátvitelre is használható legyen.

Az IP telefonrendszer szabványos interfészeken – például ISDN2, ISDN30 – keresztül kapcsolódhat a nyilvános telefonhálózathoz, a mobilköltségek pedig jelentős mértékben csökkenthetők azáltal, hogy az IP-telefonrendszer GSM adapterekkel közvetlenül csatlakozhat egy vagy több mobilszolgáltató hálózatához.

A munkaszervezés egyszerűbbé tételében is segít a Unified Communication alkalmazása. A Presence megoldás integrálásával mindig lehet tudni, hogy egy adott munkatárs éppen milyen tevékenységet folytat a hálózaton, és ezáltal választható ki a vele folytatandó kommunikáció adott pillanatban leghatékonyabb módja.

Szakembereink nagy gyakorlattal rendelkeznek mind az IP-hálózatok megtervezésében, mind kivitelezésében, ezáltal képesek vagyunk a Unified Communication megvalósítását mindenkor az adott vállalat vagy szervezet tényleges igényeihez, életszerű kommunikációs viszonyaihoz igazítani.