Alapinfrastruktúra megoldások

Biztos alapokon építkezni

A vállalatok többsége számára már nyilvánvaló, hogy a jól megtervezett alapinfrastruktúrán múlik a zökkenőmentes üzletmenethez elengedhetetlen magas rendelkezésre állás, az optimális működés, miközben a költségek kiszámíthatóak maradnak. Az alapinfrastruktúrához kapcsolódó szolgáltatások – fájl-, nyomtató- és levelezőszerver, internetelérés, felhasználó-menedzsment – szinte láthatatlanul vannak jelen, ugyanakkor esetleges kiesésük azonnal leblokkolná a teljes üzletmenetet. Az alapinfrastruktúra megtervezésekor szakembereink tehát úgy járnak el, hogy egy ilyen kiesés valószínűségét gyakorlatilag nullára lehessen redukálni.

Ez a tervezés magában foglalja a szerverek kapacitásának, a háttértárolók méretének és a szoftveres alkalmazások összetételének meghatározását – természetesen a vállalati értékekkel arányos redundáns megoldások kialakításával.

Értékmegőrző címtárak: platformtól függetlenül

Hálózati környezetben rendkívüli jelentőségű a fontos adatok szervezettségének fenntartása és gyors elérése. Ebben jut kulcsszerephez a címtárszolgáltatás, amely az adatokat jól strukturált, gyorsan kereshető formában teszi elérhetővé. A címtár egy gyors, kifejezetten a hatékony olvasásra és keresésre optimalizált adatbázistípus. Egy központi szerver ebben tárolja az adatokat, és osztja szét a klienseknek egy meghatározott, szabványos protokoll segítségével. Az adatok úgy vannak szervezve, hogy az alkalmazások széles skálája számára elérhetők legyenek. Címtárszolgáltatásaink keretében – akár tervezésről, megvalósításról, akár migrálásról van szó Windows (Active Directory) vagy Unix/Linux környezetben egyaránt – az adott vállalati erőforrások optimális és költséghatékony felhasználását célzó megoldásokat részesítjük előnyben. Így megrendelőink biztosak lehetnek benne, hogy az „értékmegőrzés” számukra a lehető legkisebb ráfordítással jár.

Levelezés

Az elektronikus levelezés a vállalati külső-belső kommunikáció alapja, e nélkül már egyetlen cég sem képzelheti el működését. Akár egy új levelezőrendszer bevezetéséről van szó, akár áttérésről egy új platformra, szakértőink a vállalatnál már meglévő kommunikációs szokások felmérésével, modellezésével készítik elő a feladat végrehajtását. Ennek révén megrendelőinknek semmiképpen sem kell felesleges licencköltségekkel számolniuk: csak annyit kell megvásárolniuk, amennyit a meglévő – vagy a közeljövőre tervezett bővítés miatt változó – üzletmenet feltétlenül indokol. A már bevezetett rendszereink frissítéseit úgy tervezzük meg, hogy abból ügyfeleink gyakorlatilag semmit se érzékeljenek – egy perc sem esik ki a folyamatos kommunikációból.